Testul WISC – IV este un instrument flexibil necesar pentru stabilirea coeficientului de inteligență (IQ) ca parte a procesului de evaluare psihologică, pentru identificarea copiilor supradotați, pentru “fișe de evaluare psihologică în vederea încadrării în grad de handicap sau a orientării școlare”. Se aplică copiilor între 6 ani – 16 ani și 11 luni, reflectă performanțele copiilor în domenii specifice funcționării cognitive și identifică scoruri ale coeficientului de inteligență total (CIT) între 40 și 190.

Are multiple întrebuințări în:
  • testarea copiilor cu cerințe educaționale speciale
  • testarea copiilor în scopuri neuropsihologice
  • testarea copiilor cu deficiențe (mentale, de auz, motrice), ADHD, tulburări de învățare
  • testarea copiilor în scopul stabilirii unor programe de tratament psihiatric sau neurologic
  • testare în scopul stabilirii unor programe de intervenție psihologică adaptate copilului

Un IQ sau un CIT = 130 obținut de un copil la testare cu WISC – IV este indicator clar de supradotare.
Puteți afla dacă aveți un copil supradotat apelând la o evaluare psihologică cu WISC – IV.

Bibliografie:
WISC – IV, Manual de administrare si cotare, David Wechsler

Psiholog Viorica CUCU

Viorica Cucu, psiholog clinician principal și psihoterapeut


0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *